TV/Bredband/Telefoni
Gruppavtal med ComHem
Under stämman, juni 2019, togs beslut om att vi skulle träffa avtal med ComHem för gruppanslutning till deras tjänster för TV och bredband. Detta är nu gjort och avtalet börjar gälla 1:a september 2019.
Gruppanslutningen innebär i korthet att alla lägenheter i Salemstaden har internetanslutning och ett basutbud av TV-kanaler som ingår i avgiften/hyran.
Oavsett om du redan idag är kund eller ej så behöver du kontakta ComHem för att ta del av gruppavtalet. Anslutning kommer inte att ske automatiskt.
Nedan följer beskrivningar på hur ni ska göra beroende på om ni är kund eller inte hos ComHem och beroende på vilka tjänster ni vill ha.
Du är inte kund hos ComHem och vill ta del av de tjänster som ingår i gruppavtalet
Du kan ansluta dig utan extra kostnad till basutbudet av tjänster som ingår i gruppavtalet eller beställa extra tjänster till en rabatterad kostnad. Basutbudet ingår i din avgift/hyra.
- Ring ComHem på 0775-171 720 som endast är för gruppavtal så hjälper de dig.
eller - Surfa in på http://comhem.se/gruppavtal och följ instruktionerna. Detta alternativ är inte aktiverat för våra adresser ännu, men bör fungera inom kort.
Du är kund hos ComHem och har tecknat TV och/eller bredband med bindningstid
Du får ta del av rabatten på de tjänster du redan har hos ComHem.
- Ring ComHem på 0775-171 720 som endast är för gruppavtal så hjälper de dig.
eller - Chatta med Comhem via deras hemsida så hjälper de dig.
Du är kund hos ComHem och har tecknat TV och/eller bredband men bindningstiden har gått ut
Du kan välja att ansluta dig till basutbudet av tjänster som ingår i gruppavtalet eller beställa extra tjänster till en rabatterad kostnad. Basutbudet ingår i din avgift/hyra.
- Ring ComHem på 0775-171 720 som endast är för gruppavtal så hjälper de dig.
eller - Chatta med Comhem via deras hemsida så hjälper de dig.
Bra att veta
- Du behöver inte aktivera alla tjänster om du inte vill, t.ex. ingår telefoni, men eftersom det inte är av intresse för alla informerar vi inte särskilt om det här.
- Du måste kontakt ComHem för att få rabatten på tjänster som du redan idag har. ComHem ser inte automatiskt att du tillhör ett hushåll som har rätt till rabatten.
- När du beställer ComHem så kommer du att få hem utrustning för att kunna surfa och få tillgång till TV-utbudet. Du som tecknar avtalet är personligt ansvarig för utrustningen. Om du flyttar eller avslutar ditt avtal ska utrustningen lämnas tillbaka till ComHem, annars blir du tvungen att betala för den.
- Om du vill dra kablar i lägenheten, t.ex. för att flytta din router till en annan plats än vid uttaget, får du själv stå för kostnaderna och för att det fungerar som det ska.
Om det skulle uppstå något fel på grund av att ni dragit egna kablar i lägenheten så kommer ni att få stå för kostnaden att avhjälpa felet själva. - På stämman lyftes en del problem med internetuppkopplingarna i en del lägenheter. Det har felanmälts till ComHem och ska nu vara åtgärdat. Om ni upplever problem med de tjänster ni har hos ComHem så anmäler ni det själva till dem. Skulle det däremot vara så att problemen fortsätter så kan ni informera oss via felanmälan så kan vi ta kontakt med ComHem i de fall vi i styrelsen bedömer det som lämpligt.
Alternativet traditionell kopparledning
Vi är även anslutna till Telefoninätet via traditionell kopparledning, där kan du även beställa abonnemang på TV, Bredband och Telefoni beroende på den leverantör du väljer.